editorial

Man skal ikke være hverken journalist eller fordybe sig i det gængse mediebillede for at opsnappe, at oplaget i det trykte medier er på stærkt tilbagetog.

Du kan blot se på dig selv og spørge dig, hvor tit du køber en avis i fysisk tilstand; har du et abonnement og så videre.

Selv hvis du har disse ting, så er der sikkert mange i din omgangskreds, som ikke har dette.
Aviserne lukker på stribe, udkommer med større og større mellemrum, og så er det derfor nok ikke det mest lukrative sted at sætte ens annoncer ind.

Derfor er det blevet begrænset med, hvor mange firmaer der vælger at annoncere i aviser og blade, men det kan virke modsatrette, når man ser på, hvordan mange gratis aviser der efterhånden er fyldt med reklamer og derfor ligner en reklameavis til forveksling.

Men de er simpelthen nødt til at opsøge firmaer, der gider betale for annoncer, så deres gratis aviser kan løbe rundt via annoncekroner.

Hvor man så i gamle dage faktisk for bare en del år siden kunne være sikker på at ramme mange målgrupper med annoncer i aviser, så er det i dag et mere nichepræget publikum, man får ram på her.

Det er en meget selekteret målgruppe, der holder sig til de trykte medier, hvor de fleste er overgået til at læse aviser online – men specielt de unge opsøger ikke medierne i samme omfang, som de regner med, at hvis nyhederne er vigtige, så kommer de nok til dem.

Derfor satser mange medier da også mere på at annoncere på medier, der fungerer online og kan give nyheder, vigtig viden og information til mange forskellige læsere og segmenter.

Et af disse er efter vores opfattelse helt klart https://sladderbladet.dk/ , hvor du kan finde mange vigtige råd og information om mange interessante emner.