editorial

Så passer du dig selv på en køretur, da der pludselig bliver skudt noget løst grus op på din forrude, så der kommer et mindre stenslag.

Det er mest forskrækkelsen, der går dig på, for du ved godt, at vedkommende foran ikke gjorde det med vilje, så du kan leve med, at der lige kom et lille slag i din forrude.

Heldigvis sidder det i midten, så det generer ikke dit udsyn.

Senere en anden dag har du haft den parkeret om efteråret under et træ i nogle dage, hvor bladene er faldet ned og er begyndt at rådne sig fast til din forrude.

Det tog nogle timer at gøre det nogenlunde muligt at se ud af forruden igen, og der sidder stadig noget snavs fast fra de blade, men det er til at leve med.

En anden dag kører du rundt på en grusvej, der hvirvler noget støv op på din forrude, og efter den køretur er det som om, at der er nogle støvkorn, der har sat sig ind i forruden, som du ikke kan skrabe væk.

Du kan ikke udskyde at få den forrude skiftet længere

Det værste forekommer dog den dag, da du passer dig selv i dine egne tanker på en køretur, og der så pludselig bliver slået en stor revne henover din forrude.

Du bliver igen forskrækket, men kan ikke se, hvad der skulle være blevet skudt op på din forrude, for der er ikke andre billister i nærheden.

Du sporer så revnen tilbage til det gamle stenslag og indser så, at der ikke går lang tid, før den her forrude ikke kan leve længere.

Det kan blive farligt, hvis den helt går i stykker, mens du kører, men hvis du ikke kan kigge ud af den forrude snart, så skal den virkelig udskiftes!

Find ud af mere på forrude-udskiftning.guide.