editorial

Hvis du driver en virksomhed i dag, er det alfa omega, at du er i stand til at blive synlig over for dine kunder. Særligt hvis du drømmer om at drive en webshop eller en anden online forretning. De fysiske butikker og generelt detailhandlen er presset at den online verden vi lever i dag. På grund af internettet, kan alle åbne en webshop eller butik online. Her er kunsten at skabe et brand og synlighed omkring sit produkt, så du bliver set i mængden af alle dine konkurrenter. Internettet gør det dermed ikke lettere at drive forretning, da konkurrencen er blevet større. Derfor er det vigtigt at have en digital marketings strategi.

Markedsfør dig på Facebook og Instagram

Når du skal lave en markedsføringsstrategi på de sociale medier, er det ikke til at komme uden om Facebook og Instagram, som er klart de største platforme. Her kan du komme helt tæt på dine kunder, hvorfor det har en god effekt, når du målretter dine kampagner og markedsføring. Der er rigtig mange der netop bruger Facebook og Instagram som platform, hvis du har et slutprodukt til private kunder.

Markedsfør dig på Google

Google er udelukkende den største platform, hvor der hver dag er rigtig mange søgninger efter produkter, informationer og udfordringer man måske har i hverdagen. Hvis du dermed har et produkt der er mange søgninger efter eller et produkt der kan løse et problem i hverdagen, så er Google din bedste ven. På Google kan du enten købe annoncer, så du bliver vist øverst hver gang der bliver søgt dit produkt eller ydelse. Du kan også vælge at benytte dig af SEO (søgeords optimering). Her vil du være blandt de øverste med tiden, hvis det er noget du arbejder med gennem længere tid.

Læs mere om digital marketing hos https://digitaltidende.dk/.